diumenge, 3 d’abril del 2011

Volem fer unes puntualitzacions respecte al Berca del mes d'abril. A la columna del PSD-IPA es fa referència a un col·lectiu que suposem que som nosaltres, és curiós que qui haja escrit aquesta columna decidira rebatejar-nos. Però deixant a banda temes trivials, ens haguera agradat més eixir publicats perquè la cartellera del butlletí municipal anunciava alguna de les nostres activitats, no perquè el polític de torn es penja unes medalles que no li corresponen. A hores d'ara, tan cert és que no se'ns ha negat l'ús de la Casa de la Joventut com que el regidor de la mateixa àrea no s'ha interessat pel nostre projecte.

dissabte, 2 d’abril del 2011

CARTA DE L’ASSEMBLEA DE JOVES D’ALGEMESÍ ALS PARTITS POLÍTICS


                En les últimes setmanes alguns partits polítics d’Algemesí s’han adreçat a l’Assemblea de Joves d’Algemesí demanant-nos quina era la nostra visió sobre la nostra ciutat i convidant-nos a aportar idees suposem per a millorar-la. Des de l’Assemblea de Joves d’Algemesí - AJA, hem decidit respondre a la crida que se’ns feia des de diferents partits polítics, però esperem que no siga una falsa maniobra política i que les aportacions de l’AJA siguen igual d’importants tant en període electoral com al llarg de tota la legislatura, amb independència dels resultats de les eleccions. Així que, després d’un exercici d’anàlisi i de reflexió l’AJA demanem:

dimarts, 22 de març del 2011

1a Fira d'Intercanvi de Llibres

Comprar, llençar, comprar. Aquest és el ritme que marca la societat de consum on ens ha tocat viure. Tot i això, no estem obligats a seguir aquestes dinàmiques i ajupir el cap. Perquè pensem que les coses es poden fer d’una altra manera, des de l’Assemblea de Joves d’Algemesí hem decidit portar al poble una iniciativa que està tenint èxit a altres pobles de la nostra comarca.

Amb la Fira d’Intercanvi de Llibres volem promoure la lectura com a forma d’oci, i al mateix temps, com a ferramenta per a la creació de consciències crítiques amb la realitat que ens envolta. Volem eixir al carrer i recuperar-lo com a lloc de trobada i d’interrelació entre persones i fomentar la cultura lliure i popular. Per tot açò, us convidem a participar d’aquest acte que tindrà lloc el proper dissabte 26 de març a les 10:00 a la Plaça dels Àngels.

Quant el funcionament és ben senzill i no cal rascar-se la butxaca. Com diu el cartell “deixa un llibre i emporta’t un altre”. Només us demanem que el llegiu. Si voleu aportar llibres per a que la Fira tinga un major fons bibliogràfic contacteu amb nosaltres a través de la nostra adreça electrònica aj.algemesi@gmail.com

Ens veiem el dissabte!

dijous, 10 de març del 2011

ELS JOVES D'ALGEMESÍ VOLEM VEURE TV3


El passat 17 de febrer ACPV, entitat de caire cívic que gestionava els repetidors que donaven senyal a les emissions de la televisió pública catalana al País Valencià, va haver de tancar aquestos repetidors (que foren pagats per milers de valencians de la seua pròpia butxaca) davant les pressions i la llei ad hoc realitzades pel govern de la Generalitat Valenciana i amb el beneplàcit de l'Estat espanyol. Malauradament, una vegada més la nostra llengua i el dret a la llibertat d'informació pateixen un nou atac.

Des d'aleshores, milers de valencians i valencianes han eixit als carrers per demanar poder triar quina televisió veure a les seues llars. El proper divendres 11 de març, Algemesí també eixirà al carrer i es concentrarà per la represa de les emissions de TV3. L'Assemblea de Joves d'Algemesí s'adhereix a aquesta crida ciutadana i anima al conjunt de la societat algemesinenca, però especialment als joves a participar en aquest acte i a defensar els seus drets.

dimarts, 15 de febrer del 2011

1r Cicle de Cinema Documental

Després de l’èxit de participació del nostre primer acte, l’Assemblea de Joves d’Algemesí encetem un nou projecte, el 1r Cicle de Cinema DocumentalAmb periodicitat mensual anirem projectant una sèrie de documentals que aborden una diversitat de qüestions que no sempre volen ser tractades per part de les altes esferes, seguint la fòrmula cinefòrum amb un debat-col·loqui posterior sobre la forma i els continguts de la projecció.

La primera projecció serà el proper divendres 25 de febrer a les 20:15 a la Casa de la Joventut (c/ Escoles, 5) i el documental escollit ha sigut Obrint l’esquerda, editat per Maulets, on s’aprofundeix en les crisis que estem patint actualment a partir d’unes entrevistes amb diferents persones provinents de moviments socials diversos i es plantegen alternatives per aconseguir un món socialment més just.