dimarts, 29 de novembre del 2011

La festa d'Algemesí ja és Patrimoni Immaterial de la Humanitat

El 8 de desembre es farà una activitat especial al poble amb motiu d'aquesta decisió de la Unesco

També han estat considerats els “fados” portuguesos i els “mariatxis” mexicans

Entrada de la Mare de Déu de la Salut a l'església parroquial. Foto: ESCORCOLL.
Sobre les dues de la matinada, la localitat d'Algemesí coneixia el resultat de les deliberacions del comité de la Unesco que qualifica el patrimoni immaterial de la humanitat i ha estat des d'aquest mateix moment que la vila de la comarca de la Ribera, ha començat a organitzar-se per a celebrar-ho.
A les huit del matí, totes les campanes de la localitat han voltejat i han anunciat aquest esdeveniment que situa els balls folklòrics i tradicionals de la festivitat de la Mare de Déu de la Salut, a un nivell cultural màxim dins la qualificació universal que atorga l'organització de les Nacions Unides que subratlla aquests nomenaments.
A partir de hui i fins el 8 de desembre, la localitat celebrarà activitats al voltant d'aquest nomenament i s'hi farà una novena d'acció de gràcies, que acabarà en aquesta data tan significativa dins el calendari marià, amb una reproducció extraordinària de la festa de setembre, que començarà amb el dispar de les 21 salves d'ordenança de punta matí.
La nominació ha estat emmarcada dins el mateix instant en que han estat nomenats igualment els “fados” portuguesos i els “mariatxis” mexicans a la ciutat de Bali, lloc on s'ha produït la reunió de la Unesco.
Font de l´article

dissabte, 19 de novembre del 2011

Després de l´èxit de la tercera Fira d´Intercanvi de llibres...!

Us comuniquem que després de l'èxit que ha tingut la Fira d'Intercanvi de Llibres el darrer dissabte 12 de novembre, i a petició dels ciutadans participants en aquesta, que realitzarem aquest acte una vegada al mes al mateix lloc. Moltes gràcies per la vostra participació. Esperem trobar-nos tots allí !

dimarts, 5 de juliol del 2011

Berca: "L'Assemblea de Joves realitza la segona edició de la Fira d'Intercanvi de Llibres"

El butlletí d'informació municipal Berca ha publicat al seu número de juliol una notícia sobre la segona edició de la Fira d'Intercanvi de Llibres.

dimarts, 14 de juny del 2011

Debat obert al voltant del 15M

Des de l'Assemblea de Joves d'Algemesí animem als algemesinencs i algemesinenques a participar al 'Debat obert al voltant del 15M'. L'acte tindrà lloc el divendres 17 de juny a les 20'00h a la Casa de la Joventut. Esperem que siga un lloc de trobada on la gent puga dir allò que pensa i compartir reflexions i experiències.

dimarts, 7 de juny del 2011

2a Fira d'Intercanvi de Llibres


Des de l'Assemblea de Joves d'Algemesí us convidem a repetir l'experiència de la Fira d'Intercanvi de Llibres. Una fira diferent, sense diners, on només calen llibres per a intercanviar-los i passió per la lectura. Tant se val que siguen novel·les, còmics, poemaris, obres de teatre, contes infantils... tots són ben rebuts i tots enriqueixen.

El funcionament és el mateix que l'altra vegada. Porta els llibres que ja no utilitzes i endus-te uns nous. L'única cosa que demanem és que se'ls llegiu.

Us animem a participar en l'acte que tindrà lloc el proper dissabte 11 de juny des de les 10:00 fins a les 14:00 hores a la Plaça dels Àngels. Si voleu contribuïr abans aportant llibres perquè la fira tinga un major fons bibliogràfic podeu contactar amb nosaltres a través de ajalgemesi@gmail.com